白良荘グランドホテル 新型コロナウイルス感染拡大防止のための対応について

【2020年6月10日(水)15:00更新】

2020/06/10

平素は格別のご高配を賜り、厚く御礼申し上げます。

新型コロナウイルス感染症対策の基本方針に基づき、当社ではお客様や従業員の安心・安全な環境を
まもるための対策に日々取り組んでおります。

お客様へはご迷惑をおかけいたしますが、何卒ご理解、ご協力のほどよろしくお願いいたします。

 

■入館時
・全てのお客様へ館内でのマスク着用、手指消毒をお願いいたします
ホテルエントランスおよびロビーなどの共用部に消毒用アルコールを設置しております。
ご滞在中は咳エチケット・手指の消毒をお願いしております。

・お車のお越しのお客様
スタッフによるお車の移動は行いませんので、スタッフの誘導に従いお客様ご自身にてご移動をお願いいたします。

■チェックイン
・入列規制
チェックインをお待ちいただく際は、密防止のためご予約代表者の方に待機ラインに沿って順番にお並びいただくようお願いしております。混雑時はご家族、お連れさまにはラウンジ席、お車でお待ちいただくことがございます。

・体調の確認
お客様の体調確認、海外渡航歴等をお伺いする、健康状態確認書へのご記入および非接触体温計での検温を
実施させていただきます。お客様の体調についてお伺いした結果、ホテル側が感染の疑いがあると判断した場合には、お客様のご了解を得た上で保健所・相談センターに相談・指示を仰ぐ事がございます。ご相談についてお客様のご了解を得られない場合、またはご相談後の保健所や相談センターの指示に従っていただけない場合には、ホテルのご利用をお断りする事がございます。

・館内説明の簡略化
館内説明は、一部印刷資料を使用してスタッフからの説明を簡略化させて頂きます。
お部屋までのご案内を、接触時間の低減による感染防止の為休止いたします。

■客室
・客室内の換気
全館空調は常時稼働しております。また、客室内においても窓の開放等定期的な換気にご協力ください。

・全客室内に消毒液を設置しております。

■お食事
・食事処でのマスク着用
食事処にお越しの際、ご飲食時以外はマスクを着用していただけますようお願いいたします。

・入店時に全てのお客様へアルコール消毒の実施
食事処に消毒用アルコールの設置、入店前には手指の消毒をお願いいたします。

・一部座席のご利用停止による距離の確保
一部座席のご利用を停止し、座席間の距離を確保いたします。
ご夕食、ご朝食ともに食事処の密防止のため、混雑日はお食事の開始時間、お席の利用時間を制限させていただくことがございます。

・お食事の提供方法について
配膳による提供方法を一部変更いたします。

・お料理のご説明
お料理の説明はお品書きに記載させていただくことでスタッフからの説明を一部簡略化させて頂きます。

■パブリックエリア
・エレベーターのご利用の一部制限
エレベーター内の過密防止のため、定員を制限させて頂きます。ご利用の際は、譲り合ってご利用下さいますようご協力をお願いいたします。また、エレベーターご利用時の前後には手指の消毒をお願いいたします。

■温泉大浴場
・入場時のマスク着用
脱衣場等、入浴時以外はマスクの着用をお願いいたします。

・隣接する器具の使用休止、一部備品の撤去
人と人との接近回避の為、脱衣ロッカー・洗面台・共有備品を間引いて、距離を確保いたします。

・バスタオル、フェイスタオルはお部屋からご持参ください。

・入場制限
大浴場混雑時は一時ご入場を制限することがございます。
ご利用の際は間隔を空け、譲りあってご利用下さいますようご協力をお願いいたします。

■チェックアウト
・入列規制
チェックイン同様、密接防止のため待機ラインに沿って順番にお並びいただき、代表者の方以外はラウンジ席、ロビー等でお待ちいただく場合がございます。また、10時頃のチェックアウトは大変混雑いたします。ご精算は前日夜、ご朝食前後にお済ませいただく等、フロントでの密回避にご協力をお願いいたします。

■プール
・毎日、塩素による消毒を行い、常に新しい水を注水しております。
・プールご利用時は、人と人との間隔をあけて頂きますようご協力をお願いいたします。

■ その他の新型コロナウイルス感染予防のための取組みについて
新型コロナウイルスによる感染への対策の一環として、お客様と従業員の健康と公衆衛生を考慮し、以下の対応を行っております。

・飛沫感染予防のパーテーションの設置
フロントデスク・売店に飛沫感染予防のため、パーテーションを設置、備品を含め定期的に消毒を実施しております。

・客室および館内施設の設備、備品の消毒の実施
ホテル館内施設の設備・備品を、通常の清掃に加え、お客様が触れる機会の多い場所は定期的に清掃・消毒を実施いたします。

・客室、レストラン、宴会場、大浴場を含むパブリックエリアの換気
・館内でのマスクの着用
・お食事のご提供時の際にマスクを着用
・定期的な手指の消毒の実施
・スタッフの健康管理の徹底(就業前の検温とチェックシートを使用した健康管理)

 

※Added on June 10th, 2020

Shiraraso Grand Hotel Response to prevent COVID-19 infection

We are sincere grateful to your continued support.

Based on a basic policy of proper measure to prevent infection, we are working on below actions to protect all guests and employees’ safety environment.

Thank you for your understanding and corporation.

 

■At the Hotel Entrance
-Request sanitizing for all guests
Hand sanitizer is now available at public space such as hotel entrance and lobby. Please use them when you arrived at the hotel and follow the proper coughing etiquette.

-Guest coming by car
Staffs would not move your car. Please park the car according to staffs’ guidance.

■Check-In
-Controlling check-in line
Please line up along the waiting line by 1-person, reservation representative, to avoid the close-contact. We may ask to wait at the lounge or in your car to your group if it crowded.

-Checking health condition
Please kindly understand to ask your health condition, travel history to abroad, and request to fill up a health certificate. We may ask for instructions to health center or support center after we’ve got your understanding. If we could get your approval, we may decline to accept your hotel stay.

-Simplify a guidance
We use printed materials to simplify a hotel guidance. We suspend one of our service, conduction to your room, to prevent the infection.

■Guest Rooms
-Ventilate rooms
Air conditioners are working constantly. Please open your room windows regularly to ventilate.

-Hand sanitizer is available at all guest rooms.

■Meals
-Wearing a face mask at the restaurant
Please wear a face mask at the restaurant except eating or drinking.

-Request sanitizing for all guest at the restaurant entrance
Hand sanitizer is available at the entrance and please hand sanitizing when you enter.

-Secure a space
To avoid close contact, we restrict the seat usage and to secure a space.
We would restrict and manage a meal starting time (both breakfast and dinner) to avoid a close-contact.

-Serving meals
We would change a part of serving process.

-Meal explanation
We use printed materials to simplify a meal explanation.

-Guest reserved with a meal serve in a private room plan
We would change the serving process to minimize the staff’s access to a private room.

■Public Area
-Elevator use restriction
We restrict an elevator capacity to prevent overcrowding. Please use hand sanitizer before and after taking the elevator.

■Public bath; hot spring
-Wearing a face mask
Please wear a face mask at the dressing room except during having a bath.

-Restrict the adjoined equipment usage and fixtures removal
To keep a distance, we remove a part of equipment; bathroom basket and bathroom fixtures.

-Please bring a bath towel and face towel from your room.

-Controlling entrance
We may control the usage when it crowded. Please create an interval in using the public bath. Thank you for your corporation and understanding.

■Check-Out
-Controlling check-out line
Please line up along the waiting line by 1-person, reservation representative, to avoid the close-contact. We may ask to wait at the lounge or lobby to your group.

The front desk may get crowded around 10AM because of the checking-out. Please settle the hotel fee the night before checking-out or after the breakfast to avoid the close-contact.

■Swimming Pool
-We chlorinate a pool and always pouring a new water.
-Please keep a distance at the swimming pool.

■Other response to prevent COVID-19 infection
We are working on below actions to protect all guests and employees’ healthy environment.

-Installing partitions
To prevent droplet infection, we installed partitions at front desk and hotel stand. Partitions are regularly sanitized.

-Sanitize guest rooms and hotel facility and equipment
We do additional cleaning; wipe-off and sanitize after usage every time.

-Ventilate the facility including guest rooms, restaurant, banquet hall, and public bath.
-We wear a face mask during a service.
-We regularly use hand sanitizer.
-We do thorough employees’ health management; measuring body temperature and manage based on a health checking sheet.