インターゲートホテルズ 新型コロナウイルス感染拡大防止のための対応について

【2020年5月28日(木)15:00更新】

2020/05/28

平素は格別のご高配を賜り、厚く御礼申し上げます。

新型コロナウイルス感染症対策の基本方針に基づき、当社ではお客様や従業員の安心・安全な環境をまもるための対策に日々取り組んでおります。
お客様へはご迷惑をおかけいたしますが、何卒ご理解のほどよろしくお願いいたします。

 

■入館時
・全てのお客様へアルコール消毒の実施
ホテルエントランスおよびロビーなどの共用部に消毒用アルコールの設置、ホテルにお越しの際には手指の消毒をお願いしております。

■チェックイン
・入列規制
チェックインをお待ちいただく際は、密接防止のため足型の待機ラインに沿って順番にお並びいただくようお願いしております。
・体調の確認
お客様の体調の確認、海外渡航歴等をお伺いする、健康状態確認書へのご記入をお願いいたします。
お客様の体調についてお伺いした結果、ホテル側が感染の疑いがあると判断した場合には、お客様のご了解を得た上で保健所・相談センターに相談・指示を仰ぐ事があります。ご相談についてお客様のご了解を得られない場合、またはご相談後の保健所や相談センターの指示に従っていただけない場合には、ホテルのご利用をお断りする事がございます。
・館内説明の簡略化
館内説明は、一部印刷資料を使用してスタッフからの説明を簡略化いたします。

■客室
・客室内の換気
空調機器の外気導入による客室内の換気が可能です。

■インターゲートラウンジ
・入店時のマスク着用
ラウンジにお越しの際にはマスクの着用をお願いしております。また、ご飲食時以外はマスクを着用していただけますようお願いいたします。
・入店時に全てのお客様へアルコール消毒の実施
ラウンジ前に消毒用アルコールの設置、入店前には手指の消毒をお願いしております。
・体調の確認
入店時にお客様の体調の確認をいたします。発熱・咳・風邪の症状がある場合は入店をお断りしております。
・一部座席のご利用停止による距離の確保
密接防止のため一部座席のご利用を停止し、座席間の距離を確保いたします。

■パブリックエリア
・エレベーターのご利用の一部制限
エレベーター内の過密防止のため、定員を制限いたします。また、エレベーターご利用時の前後には手指の消毒をお願いしております。

■チェックアウト
・エクスプレスチェックアウト
客室のテレビ画面からチェックアウトのお手続きが可能です。カードキーはお部屋にそのまま、スタッフ、機器との接触なくご出発いただけます。※滞在中の追加利用がない場合のみ※
・入列規制
チェックイン同様、密接防止のため足型の待機ラインに沿って順番にお並びいただくようお願いしております。

■ その他の新型コロナウイルス感染予防のための取組みについて
インターゲートホテルズでは、新型コロナウイルスによる感染への対策の一環として、お客様と従業員の健康と公衆衛生を考慮し、以下の対応を行っております。

・飛沫感染予防のパーテーションの設置
フロントデスク、インターゲートラウンジのコーヒーカウンターに飛沫感染予防のため、パーテーションを設置、定期的に消毒を実施しております。
・客室および館内施設の設備、備品の消毒の実施
ホテル館内施設の設備・備品を、通常の清掃に加え、使用都度または定期的に拭き取り清掃・消毒を実施いたします。
<対象設備、備品>
デスクカウンター、サイン用のペン、自動精算機の操作盤、ルームキー、エレベーターの操作盤、インターゲートラウンジ内の什器(テーブル・椅子類を含む)・食器類、自動販売機等
・客室およびインターゲートラウンジを含むパブリックエリアの換気
客室の清掃時およびインターゲートラウンジ、大浴場等では空調の外気導入、館内の窓の開放により換気を行っております。
・館内での接客業務の際にマスクを着用
・定期的な手指の消毒の実施
・スタッフの健康管理の徹底(就業前の検温とチェックシートを使用した健康管理)

※added on May 28th, 2020 (Thur.)

Response to prevent COVID-19 infection

We are sincere grateful to your continued support.

Based on a basic policy of proper measure to prevent infection, we are working on below actions to protect all guests and employees’ safety environment.
Thank you for your understanding and corporation.

At the Hotel Entrance
-Request sanitizing for all guests
Hand sanitizer is now available at public space such as hotel entrance and lobby.
Please use them when you arrived at the hotel.

Check-In
-Controlling check-in line
Please line up along the footprint when you are in check-in line.

-Checking health condition
Please kindly understand to ask your health condition, travel history to abroad, and request to fill up a health certificate.
We may ask for instructions to health center or support center after we’ve got your understanding.
If we could get your approval, we may decline to accept your hotel stay.

-Simplify a guidance
We use printed materials to simplify a hotel guidance.

Guest Rooms
-Ventilate rooms
To ventilate your room, air conditioner is available to use.

Intergate Lounge
-Wearing a face mask when entering the lounge
When using the lounge, please wear a face mask except when eating or drinking.

-Request sanitizing for all guests at the lounge entrance
Please use hand sanitizer when you enter the lounge.

-Checking guests’ health condition
Please kindly understand to ask your health condition when you use the lounge.
If you have a fever, cough, or cold symptoms, we must decline your access.

-Secure a space
To avoid close-contact, we restrict the lounge use to secure a space.

Public Area
-Elevator use restriction
We restrict an elevator capacity to prevent overcrowding.
Please use hand sanitizer before and after taking the elevator.

Check-Out
-Express check-out
We offer an express check-out. The process is available from the in-room television.
You can leave your card key in the room, and are able to depart our hotel without contact to staff or equipment.
*Only for guest who has no additional fee

-Controlling check-out line
Please line up along the footprint when you are in check-out line as you checked in.

Other response to prevent COVID-19 infection
Intergate Hotels working on below actions to protect all guests and employees’ healthy environment.

-Installing partitions
To prevent droplet infection, we installed partitions at front desk and coffee counter in Intergate Lounge.
Partitions are regularly sanitized.

-Sanitize guest rooms and hotel facility and equipment
We do additional cleaning; wipe-off and sanitize after usage every time.
<Object of facility and equipment>
Desk counter, a pen for the signature, automatic adjustment machine’s control panel, a room key,
elevator’s control panel, furniture in the lounge (including tables and chairs), tableware, vending machines, and etc.

-Ventilate the facility
We ventilate the facility during cleaning the room and at the Intergate Lounge and the communal bath.

-We wear a face mask during a service.

-We regularly use hand sanitizer

-We do thorough employees’ health management; measuring body temperature and manage based on a health checking sheet.