鴨川シーワールドホテル 新型コロナウイルス感染拡大防止のための対応について

【2021年9月12日(日)更新】

2020/06/16

はじめに、新型コロナウイルス感染症に罹患された皆様にお見舞い申し上げます。また懸命な勤務を続ける医療従事者の皆様に心より感謝申し上げます。
新型コロナウイルス感染症対策の基本方針に基づき、当社ではお客様や従業員の安心・安全な環境をまもるための対策に日々取り組んでおります。
お客様へはご迷惑をおかけいたしますが、何卒ご理解のほどよろしくお願いいたします。

■入館時
・全てのお客様へアルコール消毒の実施
ホテルエントランスおよびロビーなどの共用部に消毒用アルコールの設置、ホテルにお越しの際には手指の消毒をお願いしております。

■チェックイン
・入列規制
チェックインをお待ちいただく際は、密接防止のため足型の待機ラインに沿って順番にお並びいただくようお願いしております。
・本人確認の実施
チェックイン時、同行者のお客様を含め、ご宿泊のお客様全員の本人確認を実施いたします。
・体調の確認
チェックイン時、非接触型の機器を用いて全てのお客様の検温をさせていただきます。また、お客様の体調の確認、海外渡航歴等をお伺いする、健康状態確認書へのご記入をお願いいたします。お客様の体調についてお伺いした結果、37.5℃以上の場合、もしくはホテル側が感染の疑いがあると判断した場合には、お客様のご了解を得た上で保健所・相談センターに相談・指示を仰ぐことがあります。ご相談についてお客様のご了解を得られない場合、またご相談後の保健所や相談センターの指示に従っていただけない場合、もしくは感染が確認された場合には、ホテルのご利用をお断りする場合がございますのでご理解の程よろしくお願いいたします。
・館内説明の簡略化
館内説明は、一部印刷資料を使用してスタッフからの説明を簡略化いたします。

■客室
・客室内の換気
空調機を外気導入に設定し、施設内換気の励行を実施しております。

■温泉大浴場
・入場時のマスク着用
脱衣所等、入浴時以外はマスクの着用をお願いいたします。
・化粧品等の撤去
感染症防止の為、しばらくの間撤去いたします。女性用化粧水、乳液、洗顔料、メイク落とし、男性用ヘアリキッド、ヘアトニック、アフターシェーブローションにつきましてはご持参いただきます様お願いいたします。
・隣接する器具の使用休止、一部備品の撤去
人と人との接近回避の為、脱衣ロッカー・洗面台・共有備品を間引いて、距離を確保いたします。
・入場制限
浴場内の密接防止のために、予めお客様毎にご利用時間をお知らせすることがございます。また、大浴場混雑時は一時入場を制限することがございます。ご利用の際は間隔を空け、譲り合ってご利用下さいますようご協力をお願いいたします。

■レストラン「マーメイド」(夕食・朝食会場)
・入店時のマスク着用
レストランにお越しの際にはマスクの着用をお願いしております。また、ご飲食時以外はマスクを着用していただけますようお願いいたします。
・入店時に全てのお客様へアルコール消毒の実施
レストラン前に消毒用アルコールの設置、入店前には手指の消毒をお願いしております。
・体調の確認
入店時にお客様の体調の確認をいたします。発熱・咳・風邪の症状がある場合は入店をお断りしております。
・一部座席のご利用停止による距離の確保
密接防止のため一部座席のご利用を停止し、座席間の距離を確保いたします。
・キッズルームの閉鎖
キッズルーム内の過密防止のため、当面の間、営業を中止いたします。

■パブリックエリア
・エレベーターのご利用の一部制限
エレベーター内の過密防止のため、定員を制限いたします。また、エレベーターご利用時の前後には手指の消毒をお願いしております。

■チェックアウト
・入列規制
チェックイン同様、密接防止のため足型の待機ラインに沿って順番にお並びいただくようお願いしております。

■ その他の新型コロナウイルス感染予防のための取組みについて
鴨川シーワールドホテルでは、新型コロナウイルスによる感染への対策の一環として、お客様と従業員の健康と公衆衛生を考慮し、以下の対応を行っております。
・飛沫感染予防のパーテーションの設置
フロントデスクに飛沫感染予防のため、パーテーションを設置、定期的に消毒を実施しております。
・客室および館内施設の設備、備品の消毒の実施
ホテル館内施設の設備・備品を、通常の清掃に加え、使用都度または定期的に拭き取り清掃・消毒を実施いたします。
<対象設備、備品>
デスクカウンター、サイン用のペン、ルームキー、エレベーターの操作盤、レストラン「マーメイド」の什器(テーブル・椅子類を含む)・食器類、自動販売機等
・フロントロビー、客室およびレストラン「マーメイド」を含むパブリックエリアの換気
フロントロビー、客室の清掃時およびレストラン「マーメイド」、大浴場等では空調の外気導入、館内の窓の開放により換気を行っております。
・館内での接客業務の際にマスクを着用
・定期的な手指の消毒の実施
・スタッフの健康管理の徹底(就業前の検温とチェックシートを使用した健康管理)

 

Kamogawa Sea World Hotel’s Efforts to Prevent the Spread of COVID-19

June 16, 2020

Thank you for choosing to stay with us.
Based on our Basic Guidelines for Preventing the Spread of the novel coronavirus, we are implementing the following measures on a daily basis to maintain a safe environment where both guests and staff can have peace of mind. We apologize for any inconvenience caused and appreciate your understanding.

■When Entering the Hotel
・Disinfection of hands with alcohol by all guests
When entering the hotel, we request that all guests disinfect their hands using the alcohol placed in the hotel entrance, lobby and other common areas.

■Check-in
・Controlled queuing
When waiting to check in, we ask all guests to queue behind the lines marked on the floor to prevent close contact with other guests.
・Physical condition check
We will take the temperature of all guests using a contactless measurement device during check-in. We will also request that they fill out a questionnaire about their physical condition, which includes such things as their current health and whether they have been overseas. If we determine that a guest poses a risk of infection, we may contact the local public health care center or consultation center for advice and instructions, having obtained the guest’s agreement. If we are unable to obtain their agreement or they refuse to follow the instructions given by the local public health care center or consultation center, we reserve the right to refuse that guest the use of the hotel.
・Abbreviated explanation of facilities
A portion of the explanation of the hotel’s facilities previously provided by the front desk staff has been abbreviated and replaced with printed information.

■Guest Rooms
・Ventilation of guest rooms
All air conditioners have been set to allow outside air into guest rooms as part of our rigorous efforts to ventilate the entire facility. Please contact a staff member if you would like to open or close the windows in your room.

■Large Public Baths
・Face masks
Except for when you are bathing, please wear a face mask at all times, which includes such places as the dressing room.
・Removal of cosmetics and toiletries
These items have been removed from the baths for the time being to help prevent the spread of infection. We ask that you bring the following items yourself: skin lotion, milky lotion, face wash, makeup remover, hair liquid, hair tonic, aftershave lotion.
・Cessation of use/removal of adjoining fixtures and furnishings
We have reduced the number of available dressing room lockers, sinks and other common-use furnishings, fixtures and equipment to maintain adequate distance between guests.
・Restricted admission
To prevent close contact between guests, we may notify each guest in advance of a specific time frame that they may use the baths. We may also temporarily restrict entry to the baths when they are busy. Please maintain your distance from other guests and show a spirit of give-and-take when using the facilities.

■Mermaid Restaurant (Breakfast & Dinner Buffets)
・Face masks
We ask all guests to wear a face mask while they are in the restaurant, except when eating or drinking.
・Disinfection of hands with alcohol by all guests entering the restaurant
Before entering the restaurant, we ask all guests to disinfect their hands using the alcohol placed at the entrance.
・Physical condition check
We will check the physical condition of guests entering the restaurant and refuse entry to anyone with a fever, cough or other cold symptoms.
・Reduced seating to maintain adequate distance
We have reduced the amount of seating available to maintain adequate distance between seats and prevent close contact between guests.

■Public Areas
・Partial restrictions on elevator use
To prevent extremely close contact in elevators, we have restricted elevator capacity. We also ask guests to disinfect their hands before and after using the elevator.

■Check-out
・Controlled queuing
As with check-in, we ask all guests to queue behind the lines marked on the floor to prevent close contact.

■Other efforts in place to prevent the spread of infection
Kamogawa Sea World Hotel is also carrying out the following as part of its measures to prevent the spread of infection out of consideration for the health of our guests, staff and the general public.

・Installation of partitions to prevent droplet infection
Partitions have been installed at the front desk to prevent droplet infection and are periodically disinfected.
・Disinfection of guest rooms, hotel furnishings, fixtures and equipment
In addition to the regular cleaning of the hotel’s furnishings, fixtures and equipment, we also wipe and disinfect these items each time they are used or at regular intervals.

Furnishings, fixtures and equipment subject to this:
Front desk counter, pens used by guests to sign in, room keys, elevator buttons, furniture in the Mermaid restaurant (including tables and chairs), tableware, vending machines, etc.
・Front lobby, guest rooms, Mermaid restaurant and public area ventilation
We are ensuring maximum ventilation in the front lobby, during the cleaning of guest rooms, as well as in the Mermaid restaurant and the public baths by setting air conditioners to allow in outside air and by opening windows.
・Wearing of face masks by staff serving guests
・Periodic disinfection of staff’s hands
・Rigorous management of staff’s health (taking staff temperatures before they go on duty and using a check sheet to track their physical condition)